Written in Fantasy Ink

Welkom op Written In Fantasy Ink! Op dit forum kan je nieuwe mensen leren kennen en natuurlijk RPG'en!

Maak een account aan en schrijf mee! Lees nog wel even de regels voordat je begint met schrijven!

Veel plezier!

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Written in Fantasy Ink

Welkom op Written In Fantasy Ink! Op dit forum kan je nieuwe mensen leren kennen en natuurlijk RPG'en!

Maak een account aan en schrijf mee! Lees nog wel even de regels voordat je begint met schrijven!

Veel plezier!

Written in Fantasy Ink

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welkom op Written In Fantasy Ink! Nu je hier toch bent, maak gelijk een account aan! Lees ook even de regels door voordat je gaat schrijven!

    Roleplay Regels

    Katniss Everdeen
    Katniss Everdeen
    The Hunger Games


    Aantal berichten : 57
    Punten : 172
    Reputatie : 0
    Registratiedatum : 12-07-15
    Leeftijd : 26
    Woonplaats : Panem

    Roleplay Regels Empty Roleplay Regels

    Bericht van Katniss Everdeen ma jul 13, 2015 12:29 pm

    1. Roleplay
    Normaal gesproken werd het Roleplayen met korte zinnen gespeeld. Omdat we graag willen dat de verhalen mooi en soepel verlopen, hebben we graag dat er per bericht minimaal 3 zinnen worden getypt. Langere berichten mogen natuurlijk altijd! Ook is het makkelijk als iedereen vanuit het Ik-perspectief schrijft!

    Maar let op: als je klaar bent met je bericht kan iemand anders een nieuw bericht gepost hebben. In deze situatie is het misschien handig om te kijken wat de ander gepost heeft en zo nodig je bericht erop aan te passen. Dit om verwarring te voorkomen

    Voorbeeld:

    Samen met Ariana aan mijn zijde loop ik naar The Bar toe. Het was een lange dag en een beetje ontspanning zal ons goed doen. We lopen The Bar binnen en gaan automatisch naar ons vaste tafeltje toe. Als we eindelijk zitten wenk ik de ober. ‘’Wat mag het worden?’’ hoor ik de ober aan ons vragen. Eventjes dacht ik na. ‘’Doe voor mij maar een cola’’. Nadat ik heb besteld kijk ik naar Ariana. ‘’En wat wil jij?’’ vraag ik aan haar en rustig wacht ik haar antwoord af.

    2. Het veranderen van ‘’Ruimte’’
    Op dit forum zijn er meerdere werelden, waaronder weer meerdere ruimtes vallen. Ook hebben we natuurlijk de openbare ruimtes. Om het duidelijk en het overzichtelijk te houden vragen we jullie om als je van de ene ruimte naar de andere ruimte gaat dit aan te geven.

    Dit kan op meerdere manieren gedaan worden. Hieronder een voorbeeld:
    The Bar ----> The Secret Garden

    3. De Verhaallijnen
    We zitten met meerdere mensen hier op het forum, waardoor er ook verschillende verhaallijnen zullen ontstaan. Dit is natuurlijk hartstikke leuk, maar er zal dan ook rekening gehouden moeten worden met een aantal dingen.

    Als er grote plots ontstaan, moeten deze besproken worden met de Roleplayers die er in mee gaan doen. Zo kan er besproken worden wie, wat en waar er gaat gebeuren zonder dat er verwarring ontstaat omdat een iemand nergens iets van af weet.

    Ook moeten er bepaalde handelingen besproken worden. Zo kan bijvoorbeeld jou character niet ineens een ander character ontvoeren. Als er een handeling is die jouw tegenspeler erg kan beïnvloeden, moet dit dus eerst besproken worden met hem/haar of diegene het wel goed vind.

    Als laatste willen proberen zo weinig mogelijk te godmodden. Dit is als je voor een ander character gaat praten zonder zijn of haar toestemming. Natuurlijk kan het wel eens voorkomen, maar probeer het dan zo min mogelijk te doen. Als je toestemming hebt van de character waarvoor je wilt gaan godmodden, omdat hij/zij er bijvoorbeeld een tijdje niet zal zijn, dan mag dit wel. Voor een niet bestaand persoon, bijvoorbeeld voor de ober, mag dit natuurlijk wel.

    4. In Character & Out Of Character
    IC en OOC zijn erg belangrijke begrippen binnen het rollenspel. IC betekent dat je in je eigen personage zit en OOC is dat je erbuiten mag praten over bijvoorbeeld dat je heel even weg gaat. Het liefst hebben we dat iedereen zoveel mogelijk IC blijft omdat dit leuker is voor de anderen die momenteel ook aan het spelen zijn, maar mocht het echt nodig zijn geef het dan even aan met OOC.

    Ook hebben we een OOC gedeelte. Hier mag je gewoon vrij uit praten over wat je wilt.

    Voorbeeld:
    OOC: Ik ben even 10 minuutjes weg, maar ben daarna weer terug!

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Verder wensen wij jullie heel veel plezier hier op het forum!

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr apr 26, 2024 1:24 pm